Vår och tulpaner

Efter några regnfria dagar i de småländska skogarna och värme som gör att man öppnar jackan börjar även jag hoppas på att våren faktiskt är på väg och att jag kan tacka kängorna för denna tid och hälsa dem att vi syns i oktober igen.

Här hemma i lyan inträffar något som jag skulle kalla vårstädning, men hos mina förfäder skulle det troligtvis kallats något i stil med 'spontant undanplock utan direkt engagemang'. Men några uppgifter har minsann bockats av från listan.

I övrigt bestämde jag mig, i firandet av de smått varmare dagarna, för att skämma bort mig själv med en bukett tulpaner. Min första för att vara ärlig. Inköpet skedde med motivationen att jag har en vas som bara samlar damm i bokhyllan (mitt ställe att samla allt som inte har ett eget skåp eller egen låda). Då jag väl kom hem insåg jag att tio tulpaner blev som packade sardiner i min smala vas. Platsoptimist som jag är så fick jag en ögonöppnare. IKEA nästa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0