Tillbaka

Äntligen är jag tillbaka efter julfirande, nyårsfirande och en liten släng sjukdom. Jag kan inte påstå att jag kommer ihåg när jag skrev ett inlägg senast, men det var längesen. Hursomhelst förberedde jag mig på att åka till Kastrup den sjuttonde december för att hämta upp J. Precis innan Alvesta får jag ett sms om att hans flyg var inställt på grund av snövädret. Jag bestämde mig att åka hem till mina föräldrar så länge i väntan på att vädret skulle klarna upp i Amsterdam och levde ur min handväska. På söndagen lyfte äntligen flyget och vi kunde åka upp till Växjö.

Efter några dagar för oss själva åkte vi tillbaka till mina föräldrar och förberedde inför julfirandet och lyckades få varsin förkylning. Träffade Ida och hennes karl och deras Polly, som bet mig i låret precis innan vi skulle åka.

Vi firade vår första jul ihop. Han fick tv-spel och jag fick en elvisp. Ett tecken på vem som kommer att jobba i vårt hushåll.

J åt sitt första julbord. Vad han tyckte har jag fortfarande inte fårgat honom, men inom den snaraste tiden ska jag nog komma ihåg att fråga honom. Sedan firade vi jul en dag till och det var lika mysigt.

Vi satte oss på tåget en timme tidigare än planerat och jag var nervös över att flygplanet skulle bli inställt. Strömmen på Malmö station hade tydligen slutat fungera tidigare på dagen och tåget var ungefär en timme försenat då vi klev av. I kön till incheckningen talade jag med en man som senare visade sig sitta på samma rad som oss på flyget till Schiphol. Det första han gör då han sätter sig ner är att ge mig en pocket-bok and Torgny Lindgren.

Vi landade och dagen efter åkte vi till Amsterdam med J's föräldrar.

Oh yeah, this is the real shiet! Men trots dessa syner och några andra (RLD bland annat) så klickade jag inte med mitt kära A-dam. Jag är ingen storstadsmänniska, bara stadsmänniska.

Vi förberedde inför nyår, spelade Monopol, tittade på holländsk film på bio och såg färgade duvor i ett träd.

Vi firade nyår i nästan ett helt dygn, drack Euroshopper-öl, åt oljiga bollar och lyssnade på fel musik.

Spelade bowling och drack mer öl.

Det var sista kvällen för i Nederländerna för mig på ett tag nu. J och jag vet inte när och var vi kommer att träffas nästa gång på grund av våra olika utbildningar, men det kommer att gå bra ändå. Jag räknar med att vara tillbaka till sommaren.

Efter att jag landat i Sverige igen blev jag sängliggande eller mer korrekt liggandes i soffan på grund av någon sjukdom som härjade i kroppen. Efter besök hos doktorn fick jag lite medicin och nu mår jag nästan helt finfint. Ser mycket fram emot 2011 och vad som kommer hända.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida

haha gillar nyårsfirandet xD

2011-01-09 @ 07:55:32
URL: http://hebreiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0