En passande rubrik?

Kvällens middag i form av en fransk omelett med kallrökt skinka, parmesan och salladsblad.

 

Trots en vecka härifrån har jag inget bättre att visa än dagens middag. Men mat tar upp väldigt mycket av mitt tänkande. Ofta vad jag ska laga till middag. Det har blivit lite av ett ångestmoment, med tankte på att jag har kört fast i samma mönster, samma mat. Detta irriterar mig för jag vill prova nya saker, men vågar inte riktigt ta steget till nya recept eftersom jag av någon anledning hittar något i varje recept som jag inte gillar. Ett steg i rätt riktning är att jag nu börjat köpa hem ett större urval av grönsaker.

 

Imorgon börjar vårterminen med nya ämnen och nya ansikten. mitt schema börjar inte helt oväntat med självstudier och jag ska börja läsa in mig på litteraturteori. Jag ser positivt på våren 2011. Det känns som om den har mycket att ge.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

det ser mumsigt ut

2011-01-17 @ 11:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0